Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!
A tegnap feltöltött feladatom megoldásánál nem igazán értem mit is jelent az első mondat. Valaki lenne szíves kicsit elmagyarázni?
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Középiskola / Matematika
Válaszok
3
RationalRick{ Matematikus }
válasza
Az a lényeg, hogy két háromszög hasonló, és ezt megindokolta.
0
Törölt:
Erről mi még nem tanúltunk. Mit jelent ez, hogy a két háromszög hasonló? Mikor nevezhetjük hasonlónak az egyes alakzatokat?
1 éve0
RationalRick:
Hanyadikos vagy?
1 éve0
Törölt:
10. osztályos
1 éve0
RationalRick:
Ez fura... Én is tizedikes vagyok és tanultul a hasonlóságot, de a térgeometriát még nem. Mert ezt anélkül nem igazán lehet megoldani
1 éve0
kazah
megoldása
A virágláda keresztmetszete az ábrán (ABCD). Kiegészítjük a trapézt háromszöggé és ebben keressük a hasonló háromszögeket.
Az ABE és CDE háromszög hasonló, így megfelelő oldalaik aránya egyenlő.
Nézzük először a magasságok és az alapélek arányát.
`y/32=(y+65)/52`
Ha ezt megoldod, y=104 cm.
Most azt keressük meg, hogy ha 50 cm magasságig pakoljuk földdel a ládát, akkor milyen élhosszúságú négyzet lesz az alapja a csonka gúlának.
`(y+50)/x=y/32` (y-t már ismerjük)
`154/x=104/32`
x = `154*32/104` = 47,385 cm.
Ha ez megvan, innen már csak egy csonka gúla térfogatképlet kell; a sűrűség segítségével pedig meglesz a tömeg.
0
Törölt:
Erről mi még nem tanúltunk. Mit jelent ez, hogy a két háromszög hasonló? Mikor nevezhetjük hasonlónak az egyes alakzatokat?
1 éve0
kazah:
Általában a 'megfelelő oldalak aránya egyenlő' esetet használjuk fel a számítási feladatoknál.
1 éve0