(Smiljan, Lika 1856. jul. 10. - New York City, 1943. jan. 7.)
-A karlstadti középiskolát követően mérnöknek tanult Grazban, majd a prágai egyetemen (1879-1880).
- elektromosságtan,mágneses indukciós (motor)
-Elektromérnökként karrierje→telefontársaságnál-- a Puskás fivéreknél
- első találmánya is: egy távbeszélő-erősítő.
-1882-ben a párizsi Continental Edison Company-nál dinamó tervezőként helyezkedett el
-Strassbourgban megalkotta az indukciós motor prototípusát
-1884-ben Amerikába hajózott
-Thomas Edison cégénél New Yersey állás→ míg Edison az egyenáram (D.C.), addig Tesla a jobban szállítható váltóáram (A.C.) és a hatékonyabb váltóáramú berendezések fejlesztésével foglalatoskodott
-1885 májusában a Westinghouse Electric Company feje megvásárolta Tesla találmányának
-1882-ben nemcsak feltalálta a forgó tekercs által létrehozott mágneses mezőt
-1987-ben saját laboratóriumot alapított New Yorkban
- 1891-ben felfedezte az elektronikus eszközökben használatos úgynevezett Tesla tekercset.
-1891 amerikai állampolgárságot.
-1893-as Chicago-i világkiállításon Westinghouse demonstrálandó a váltóáram csodáit - már a Tesla-rendszerrel világított.
-1896-ban szabadalmaztatta a rádió(vevő)készüléket és publikálta vázlatait az adatátvitel alapjairól publikálta vázlatait az adatátvitel alapjairól. Ezeket Marconi használta fel 1901-ben és 1909-ben Nobel-díjat kapott érte.-
vezeték nélküli adótorony----------≥ A befektető kivonulása miatt azonban félbemaradt a torony, s helyette Tesla erőművi turbinákkal és más projektekkel foglalkozott
Forrás:
https://people.inf.elte.hu/versaab/NikolaTesla_FKMTJS/Tesla3.html
Szép napot!