Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Python programozás

664
Kaptam pár programozás házi feladatot viszont ezeket nem tudom megoldani nagyra értékelném ha valaki tudna segíteni,előre is köszönöm
A programban eltároljuk három vizsgázó eredményeit, akik szóbeli, írásbeli
és gyakorlati vizsgát tettek. Ezután összesítjük az eredményeiket, és egyéb
módon is értékeljük a teljesítményüket. Az értékelést kiiratjuk a képernyőre.

OSZTÁLY

1.) Hozz létre egy objektumosztályt VIZSGAZO néven

2.) Hozd létre az osztály konstruktorát, amely négy attribútumot tárol:
a vizsgázó nevét
a szóbeli vizsgarész pontszámát (egész szám)
az írásbeli vizsgarész pontszámát (egész szám)
a gyakorlati vizsgarész pontszámát (egész szám)

3.) Írj egy metódust OSSZPONTSZAM néven, amely meghatározza a vizsgára kapott
teljes pontszámot (szóbeli + írásbeli + gyakorlat), és ezt adja vissza

4.) Hozz létre egy metódust LEGJOBB néven, amely egy stringet ad vissza:
szóbeli/írásbeli/gyakorlat annak alapján, hogy melyikből érte el a tanuló
a legtöbb pontot

PROGRAM

1.) Hozz létre egy három elemű listát

2.) Kérd be három vizsgázó adatait. Az adatok segítségével hozz létre példányokat
a VIZSGAZO osztályból, és tárold el azokat a listádban

3.) Irasd ki mindhárom vizsgázó nevét, összpontszámát, és a legjobban sikerült
vizsgarészük megnevezését. Példa:

Kovács Géza: 88 pont, a legjobban a(z) gyakorlat sikerült.
Szabó Béla: 65 pont, a legjobban a(z) írásbeli sikerült.
Tóth Bea: 92 pont, a legjobban a(z) szóbeli sikerült.

4.) Írj egy ciklust, amely végigkérdezi a lista összes vizsgázójának összpontszámát,
és azokból átlagot számol. Az átlagot két tizedesjegyre kerekítve irasd ki.
Példa:

A vizsgán elért pontok átlaga: 81,66 pont
A programban egy osztály néhány tanulójának adatait tároljuk el, ezekből kiszámítjuk
a bmi értékét (testtömeg index). Az eredményt nem iratjuk ki közvetlenül a képernyőre,
csak azt, hogy az illető bmi értéke normálisnak számít-e, vagy attól eltérő.

OSZTÁLY

1.) Hozz létre egy objektumosztályt TANULO néven

2.) Hozd létre az osztály konstruktorát, amely 3 attribútumot tárol:
név, magassag, suly

3.) Hozz létre egy BMI nevű metódust, amely visszatérési értékként egy számot ad:
a testsúlyt oszd el a méterben mért magasság négyzetével

4.) Hozz létre egy ERTEKELES nevű metódust, amely lekérdezi a tanuló BMI értékét,
és az alapján egy stringet ad vissza:
"normál" ha a BMI érték 18,5 és 25 közé esik
"odafigyelést igényel" ha ezen tartományon kívül van

PROGRAM

1.) Hozz létre egy üres listát

2.) Kérj be egy nevet, magasságot(cm), és testsúlyt. Ezt addig ismételd, amíg
névként semmit nem adnak meg.

3.) A bekért adatokból csinálj egy objektumpéldányt, amit tárolj el a listában.

4.) Irasd ki a listában tárolt tanulók neveit és értékelését. A bmi értékek ne
kerüljenek kiírásra.
A programban emberek és szuperemberek adatait tároljuk el, majd iratjuk ki.
A feladat megoldásához két osztályt fogunk létrehozni, egyik a másiknak
leszármazottja lesz.

OSZTÁLYOK

1.) Hozz létre egy EMBER osztályt. A konstruktora tárolja az ember nevét és életkorát

2.) Írj az EMBER osztálynak egy TIPUS metódust, ami az "ember" stringet adja vissza

3.) Írj az EMBER osztálynak egy KOZLEKEDIK metódust, ami a "gyalogol" stringet adja
vissza

4.) Hozz létre egy SZUPEREMBER osztályt, ami leszármazottja az EMBER osztálynak.
Konstruktort ne írj hozzá, az EMBER osztály konstruktorát használja

5.) A SZUPEREMBER osztályban írd felül az EMBER osztály TIPUS metódusát úgy, hogy az
a "szuperember" stringet adja vissza

6.) A SZUPEREMBER osztályban írd felül az EMBER osztály KOZLEKEDIK metódusát úgy,
hogy az a "repül" stringet adja vissza

PROGRAM

1.) Kérd be egy személy nevét, életkorát, és hogy szuperember-e, vagy sem

2.) A választól függően hozz létre egy példányt az EMBER vagy a SZUPEREMBER
osztályból, és mentsd el egy változóba

3.) Irasd ki a tárolt személy adatait az alábbi módon:
Kovács Géza 54 éves, ember, általában gyalogol.
Clark Kent 32 éves, szuperember, általában repül.
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
programozás, python
0
Középiskola / Informatika

Válaszok

3
Vizsgazo resz
0

BMI rész
0

Szuperember
0