Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

35 kiló remény aki tud kérem segítsen

560
Anna Gavalda: 35 kiló remény című művének feldolgozása

1. Szerinted miért 35 kiló remény a mű címe?
_______________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________5/__
2. Olvasd el az írónővel készített interjút, majd oldd meg a feladatokat!

Anna Gavalda a kortárs francia irodalom egyik legnépszerűbb alakja: milliók olvassák, történeteit filmre viszik,
könyvei Magyarországon is rendkívül sikeresek. A napokban jelent meg legújabb kötete, a 35 kiló remény. A könyv
egy francia kiskamasz története, akinek remek a kézügyessége, hatalmas a szíve, de iskolába járni nagyon nem
szeret, hiszen nem igazán tud megfelelni az ottani követelményeknek. Grégoire bármit megszerel, szívesen segít
barkácsolni imádott nagyapjának, de a matekkal és a szüleivel hadilábon áll. A helyzet napról napra romlik, kicsapják
az iskolából, és senkinek sincs ötlete, hogyan tovább... Anna Gavalda ifjúsági regényében egy hétköznapi történetet
mesél el rólad vagy a szomszéd fiúról, egy családról, ahol mindig lenne mit tenni, elfogadásról és elutasításról, és
arról, hogy gyerekként sem könnyű az élet.
„Az emberek azt hiszik, hogy az írók mindig vakációznak.” (Anna Gavalda) Részlet az írónővel készült beszélgetésből −
Tanárként kezdte pályafutását, aztán nagyon fiatalon, 29 évesen világszerte elismert író lett. Hogyan változott
meg az élete?
− Egy író élete sokkal magányosabb. Az író mindig egyedül van az örömeivel, a kétségeivel, aztán egyedül kell
feldolgoznia a sikereket és a kudarcokat is... De éppen ezt szeretem ebben az egészben. Persze nagyon kedveltem azt
az időszakot is, amikor még tanárként dolgoztam, mégis jobban élvezem, ha történeteket mesélhetek, mint ha
katedrán állva kell átadnom a tudást. Nem voltam biztos a tekintélyemben annyira, hogy a gyerekek fejébe verjem a
tananyagot. Lehet, hogy nem tanítottam meg annyira jól a nyelvtani és a helyesírási szabályokat, de megpróbáltam
átadni nekik a könyvek és az olvasás szeretetét. Ez az egyetlen dolog, amiben igazán hittem.
− Mi adta az ötletet a 35 kiló remény megírásához?
− Egy volt tanítványom ihletett meg, aki az órákon nagyon rosszul viselkedett, de bámulatosan tehetséges volt,
legalábbis ami a hajó- és a repülőgépmodelleket illeti. Emlékszem, egy reggel behozott magával egy lélegzetelállító
Titanicmakettet (ez akkoriban volt, amikor a film hatalmas sikerrel ment a mozikban), és nem egész öt perc alatt a
kirekesztett, kicsúfolt kisfiúból valóságos hős lett. Úgyhogy szerveztem egy kiállítást a műveiből az iskola aulájában.
Nem mondom, hogy azután jó tanuló lett, de megváltozott a hangulat az osztályban. Tisztelték, még akkor is, ha
továbbra sem tudott hangosan felolvasni úgy egy szöveget, hogy ne akadt volna meg minden szónál.
− Gondolt rá, hogy ennyi gyerek fogja olvasni a regényét?
− Nem, hiszen annyira nem is nekik szántam. Ha gyerekeknek ír az ember, sokkal komolyabban (és valahol persze
sokkal kevésbé komolyan) kell venni az írói mesterséget! Sajnos a gyerekek bizonyos értelemben sokkal
kritikusabbak, mint a felnőttek. Ha az első három oldal nem győzi meg őket, már rohannak is vissza a
videojátékokhoz...
− Most is dolgozik valamin?
− Az emberek azt hiszik, hogy az írók mindig vakációznak, de távolról sem ez az igazság! Most egészen karácsonyig
könyvbemutatóim lesznek, aztán pedig ki tudja, mi vár rám. Amennyi időt mostanában álmodozással töltök a
vonaton, biztos vagyok benne, hogy eszembe jutnak újabb érdekes mesék!

Igazak (I) vagy hamisak (H) a szövegre vonatkozó állítások? Karikázza be a megfelelő betűjelet!
Anna Gavalda regényeiből Magyarországon filmet készítettek. I H
Az írónő a műalkotások befogadását tartja igazán fontosnak az oktatásban. I H
Új regényének hősében egy különc diákját formálta meg. I H
Könyvével elsősorban a gyerekeket akarta megszólítani. I H 4/___

3. Neked ki a példaképed? Kitől kérsz tanácsot, ha segítségre szorulsz? Miért?
_______________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________3/__
4. Te milyen iskolában éreznéd jól magad? Fejtsd ki a véleményedet!
_______________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________5/_
5. Mi a kedvenc tantárgyad? Miért? Melyik tantárgyat nem szereted? Indokold!
_______________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________4/__
6. Képes lehet-e valaki a „lehetetlenre”, ha valamit nagyon akar? Szerinted mi szükséges a jó
teljesítményhez?
_______________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________ 5/__
7. Fogalmazd meg, hogyan változott a főszereplő jelleme?
_______________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________5/__
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Általános iskola / Irodalom

Válaszok

1
Nagyon aranyos kis regény, a feladattól függetlenül nyugodtan olvasd el (kb. 50 oldalas)
Miért 35 kiló remény a címe?
A regényben, mikor Grégoire megírja a levelét a Grandchamps Iskola igazgatójának, "35 kiló remény"-ként hivatkozik magára. A köznyelvben is elterjedt valakit a testsúlya alapján illetni egy tulajdonsággal; ezzel rávilágítunk arra, hogy az ő teljes személyére jellemző az az adott tulajdonság. Grégoire, habár sosem teljesített jól az iskolában, végre elhatározta magát, hogy megpróbál teljesíteni; így több szempontból is azonosul a "remény" jelentésével: egyszerre van meg benne a jövőbeli potenciál arra, hogy alkotótehetségét kamatoztassa, és egyszerre reméli, hogy felveszik őt az iskolába.

H - Soproni Petőfi Színház készített nevelési előadást, nem filmet
I - "de megpróbáltam átadni nekik a könyvek és az olvasás szeretetét."
I - Egy volt tanítványom ihletett meg, aki az órákon nagyon rosszul viselkedett, de bámulatosan tehetséges volt,
H " Nem, hiszen annyira nem is nekik szántam. "

A következő kérdések nagyon szubjektívak, nyugodtan tekints el a megoldásaimtól

Neked ki a példaképed? Kitől kérsz tanácsot, ha segítségre szorulsz? Miért?

A példaképem Humphry Davy. Tökéletes példája annak, hogy valaki mennyi mindent képes alázatból és kíváncsiságból alkotni.
Amikor segítségre szorulok, megpróbálok utánaolvasni azoknak a dolgoknak, amik aggasztanak. Hogyha ez sem működik, akkor írásban konkretizálom a dolgaimat, és minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy megoldjam a problémámat. Barátaim hasonló módon cselekszenek, és megvitatjuk, hogy melyikünk megoldása leginkább alkalmazható

Te milyen iskolában éreznéd jól magad? Fejtsd ki a véleményedet!

Én alapvetően jól érzem magamat a hagyományos iskolarendszerben. Ami viszont zavar benne, azok a felesleges töltelékórák - rajz, média, testnevelés; amik az élet nagyon csekély aspektusaiban relevánsak. Tehát a teljesítmény-orientált, és versenyképes tudást biztosító intézményekben hiszek

Mi a kedvenc tantárgyad? Miért? Melyik tantárgyat nem szereted? Indokold!

A kedvenc tantárgyam a kémia, de az iskola számos más tantárgyait is fontosnak tartom. A tudás annak tárgyától független; óriási hatalmat ruház át a tanulóra; mellyel saját, és a világ jövőjére is behatással lehet. Minden olyan tantárgy, ami erre képtelen (testnevelés, rajz), nem szeretek. Nem véletlen vannak benne a tanrendben, a mozgás, illetve a "jobb agyféltekés gondolkodás" fontos dolgok, de funkciójukat tekintve nem közelítik meg az érettségi tantárgyakét.

Képes lehet-e valaki a „lehetetlenre”, ha valamit nagyon akar? Szerinted mi szükséges a jó teljesítményhez?

Alapvetően igen, bámulatos az, hogy az ember mire képes, hogyha véghez akar vinni valamit. Ebben a dologban egyedül a fizika törvényei, illetve a realitásérzék gátolja meg az egyént, külön "tehetség" nem létezik, megfelelő ismeretek birtokában bárki lehet zenész, orvos, stb. Ám ahhoz, hogy ezt véghez vigye szükséges a motiváltság, különben abba fogja hagyni az adott cselekvést hosszútávon. Élvezhetővé kell tennünk a gyakorlást, illetve azt a habitusunk részévé kell tenni

Fogalmazd meg, hogyan változott a főszereplő jelleme?
Ezt a kérdést rád bízom, remélem elolvasod a kisregényt!:3
1