Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

SOS biosz ezen múlik a félévi jegyem!!

419
Csatoltam képet!
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
biosz, házi
0
Középiskola / Biológia

Válaszok

1
1. Az etológia a biológiának az állatok viselkedésével foglalkozó ága.
2.jelenség neve a fototropizmus, a fény felé növekedés, amely az auxin (növekedést segítő növényi hormon) hatására alakul ki. A hajtáscsúcsban termelődő auxinok a sejtek megnyúlásos növekedésének fokozódását okozzák, míg hiányuk esetén ez elmarad. Termelődésüket, illetve szállításukat azonban a fény gátolja, tehát azért fordulnak a növények a nap felé, mert a keletkező auxin a növény árnyékos oldalára áramlik, ott magasabb lesz a koncentrációja, a növény erőteljesebben kezd növekedni és a szár a fény irányába elgörbül.
3. feltételes reflex: Pavlov kísérlete
Egy kutya nyálát egy csövön keresztül kivezették a szájából, és így fel tudták fogni egy kémcsőben. Megfigyelték, hogy a táplálék hatására megindult a kutya nyálelválasztása. Aztán bekapcsoltak egy metronómot az etetés előtt, és azt tapasztalták, hogy egy idő után már ennek a hangjára is megindult a nyálelválasztás - feltételes reflex. Aztán kipróbálták zenével, csengővel, fénnyel, és így is ez történt.



feltételes reflex embernél
Ha a szemre ráfújnak, ez az inger szemhéjzárási reflexet vált ki (feltétlen reflex).
A fújással egyszerre kopogott a kísérletező. Miután ezt többször is megismételte, már a kopogás hangjára is bekövetkezett a szemhéjzárás (feltétlen reflex).

5.Az emberek életében is alapvető szerepet játszanak az ehhez hasonló feltételes reflexek, például az étel illatára, látványára, vagy akár csak említésére is „összefut a szánkban a nyál”, vagyis megindul a nyáltermelésünk. Megfigyelték azt is, hogy a kisgyermekek egy része, amikor a felnőtt ember felemelt kezét látja, elmosolyodva tartja a fejét, a simogatást várva. Vannak olyan gyermekek is, akik a felemelt kéz látványára ijedten elkapják fejüket – számukra ugyanaz a kép az ütés fájdalmas élményével társult.

Az operáns tanulás esetén nem valamilyen külső inger fontosságát erősíti meg a második inger, hanem az állat valamilyen saját tevékenységét. Ha tehát az állat valamely véletlen cselekvése ismételten ugyanolyan, értékelhető következménnyel jár, akkor azt megtanulja

6. Az emberi kommunikáció a nyelvhasználat révén a legösszetettebb. A kódrendszer (a nyelv) és maga a verbális kommunikáció, a beszéd kulturális termék, amely az ember egész fejlődéstörténete során alakult ki.
7.  A tevékenység jelentkezését általában a belső és a külső tényezők összhatása határozza meg. Belső tényező az állatok hormonális szabályozása, a külső tényező igen sokféle lehet.
Minden olyan magatartásformát, amely az utódok védelmét és táplálását szolgálják, ivadékgondozásnak nevezünk. Ez a viselkedés természetesen nem előrelátó gondoskodás az állat részéről, hanem olyan öröklött és tanult magatartásformák sorozata, amelyet a megfelelő motivációs állapot és az utódok viselkedése vált ki.

8. magatartás közösségi szinten összehangolt cselekvésekből tevődik össze. Az időleges tömörülések nyitott közösségek. A tagjaik bármikor kicserélhetők, a létszám tág határok között mozoghat, ettől a társas viselkedés nem változik meg.
Egyes állatfajoknál ez a szülői párkapcsolat az egész életen át fennmarad (pl. hattyú). Sok család összekapcsolt együttélése a kolónia kialakulását eredményezi (pl. pingvinek). Hasonló jellegű közösség a csorda. Jellemző társas viselkedésformájuk a csoport közös védelmezése.


9.A társas viselkedés fontos elemei a szociális állatok csoportszerveződése, a kommunikáció formái, az agresszió, a csoporton belüli rangsor kialakulása és a szociális tanulás.


10. rangsorban elfoglalt hely vetélkedés, agresszív magatartás során dől el. A rangban elöl állók kedvezőbb helyzetben vannak a táplálékszerzésben, a párzásban stb. A rangsor sok szempontból előnyös. Egyrészt kiküszöböli a csoporton belüli felesleges erőszakot, másrészt elősegíti az erősebb, értékesebb egyedekfennmaradását, szaporodását.
A rangban elöl állók az erősebb, értékesebb egyedek, ők jutnak először táplálékhoz, szaporodási lehetőséghez, ezáltal tehát az előnyösebb tulajdonságú egyedek maradnak fenn, szaporodnak, és örökítik tovább kedvező tulajdonságaikat.
3