Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!
Sos...
vanessza-pilbauer4505
kérdése
148
pls... most kéneee matematikusok...
csatoltam képekeeet...
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
mooost, kene, pls...
0
Általános iskola / Matematika
Válaszok
2
vanessza-pilbauer4505
válasza
aki készíti írjooooon...
0
Sziszidori:
BTO716 ír valamit. Mutatja a kérdésed alatt, hogy ki csinálja.
3 éve1
vanessza-pilbauer4505:
jah látom kösziii
3 éve0
Törölt{ Biológus }
megoldása
4. feladat
a) x< -5
b) x ≤ -3,9
c) x < -11
d) x≤ 4
e) x > -2
Számegyenesen ábrázolás pl. az a) feladathoz:
1. rajzolsz egy számegyenest, bejelölöd rajta a 0-t és mondjuk a -5-öt.
2. A -5 fölé rajzolsz egy üres karikát. Itt a karika azért üres, mert sima relációjel van (nincs aláhúzva a kacsacsőr)
3. A karikából a számegyenessel párhuzamosan húzol egy vonalat balra, tehát a mínusz számok felé, mert a számegyenesen azt jelöljük, hogy x mekkora. A megoldás alapján x kisebb, mint -5, tehát a vonal a -5-nél kisebb számok felé fog menni
A többi feladatnál ugyanígy kell csinálni. Ha a kacsacsőr alá van húzva, akkor teli karikát rajzolunk (besatírozzuk a kört). Leegyszerűsítve: ha a megoldás úgy van, mint az a) feladatnál, hogy x kisebb, mint valami, akkor a körből a vonal balra megy. Ha úgy van, mint mondjuk az e) megoldásnál, hogy x nagyobb, mint valami, akkor a vonal a karikából jobbra megy.