Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Sos...

148
pls... most kéneee matematikusok...

csatoltam képekeeet...



Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
mooost, kene, pls...
0
Általános iskola / Matematika

Válaszok

2
aki készíti írjooooon...
0

4. feladat
a) x< -5
b) x ≤ -3,9
c) x < -11
d) x≤ 4
e) x > -2

Számegyenesen ábrázolás pl. az a) feladathoz:
1. rajzolsz egy számegyenest, bejelölöd rajta a 0-t és mondjuk a -5-öt.
2. A -5 fölé rajzolsz egy üres karikát. Itt a karika azért üres, mert sima relációjel van (nincs aláhúzva a kacsacsőr)
3. A karikából a számegyenessel párhuzamosan húzol egy vonalat balra, tehát a mínusz számok felé, mert a számegyenesen azt jelöljük, hogy x mekkora. A megoldás alapján x kisebb, mint -5, tehát a vonal a -5-nél kisebb számok felé fog menni

A többi feladatnál ugyanígy kell csinálni. Ha a kacsacsőr alá van húzva, akkor teli karikát rajzolunk (besatírozzuk a kört). Leegyszerűsítve: ha a megoldás úgy van, mint az a) feladatnál, hogy x kisebb, mint valami, akkor a körből a vonal balra megy. Ha úgy van, mint mondjuk az e) megoldásnál, hogy x nagyobb, mint valami, akkor a vonal a karikából jobbra megy.

Remélem érthető volt :)
Módosítva: 3 éve
0