Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Ennek a szöveges feladatnak mi az eredménye?

757
Egy osztályban a tanulók 30%-ának volt félévkor jelese matematikából. Ha 4-gyel kevesebb jeles lett volna, akkor matematikából ötször annyi tanulónak lett volna jelestől különböző osztályzata, mint ahány jeles lett volna. Mennyi az osztálylétszám?
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
egyenlet, szöveges
0
Középiskola / Matematika

Válaszok

2
HELYES MEGOLDÁS

0.3x -> Jelesek
(0.3x-4)*6=x
1.8x-24=x /+24
1.8x=x+24 /-x
0.8x=24 /*1.25
x=30

Egy osztályban a tanulók 30%-ának (9 fő) volt félévkor jelese matematikából. Ha 4-gyel kevesebb jeles lett volna (5 fő), akkor matematikából ötször annyi tanulónak lett volna jelestől különböző osztályzata, (5*5+5=30) mint ahány jeles lett volna.
0

Más oldalról is megközelíthető a megoldás; a 30%=3/10 miatt az osztálylétszámnak oszthatónak kell lennie 10-zel (lévén például 0,2574 gyerek nincs az osztályban), A feladat másik részéből, miszerint 5-ször annyi nem jeles lenne, mint jeles, az olvasható ki, hogy 6 "jelesnyi" gyerek jár az osztályba, következésképp az osztálylétszámnak 6-tal is oszthatónak kell lennie.

Ezek szerint a szóba jöhető osztálylétszámok: 30;60;90; ..., ebből látjuk, hogy a 30 megoldás lesz, a többi pedig azért nem lesz jó, mivel 30 többszörösei, így minden érték szorzódik, ha nagyobb számot veszünk, a különbségek viszont így nőni fognak, így csak 1 esetben lehet az, hogy ha 4-gyel kevesebb jeles lenne, akkor lenne az, ami.
0