A megoldás menete:
A `sqrt(x)` függvény ismert, ebből induljunk ki. Ugye ez `x >= 0` -ra van értelmezve.
Nos a keresett függvényed is ugyan úgy egy `sqrt(x)` függvény lesz, csak a koordinátarendszerben el lesz tolva.
Nézzük először csak az `sqrt(x-2)` -t.
Ha a gyök hasában levő `x - 2` -t vizsgáljuk, akkor látható, hogy ez az `x - 2 = 0", ha " x = 2`
Ugyanígy, `x - 2 = 1", ha "x = 3`.
Látható, hogy az eredeti `sqrt(x)`, ami az `x = 0` -ban vesz fel 0 értéket, most az `x = 2` helyen veszi fel a 0 értéket. Ez azt jelenti, hogy az, hogy `x-2` -t írunk a gyök hasába, a gyök függvényt az x tengely mentén, 2-vel jobbra eltolja.
A `+3` hatása. Ezt innen már nagyon egyszerű megérteni. Ez a `sqrt(x-2)` értékeihez hozzáad hármat, azaz az y tengely mentén feljebb tolódik hárommal.
Példa: `x = 2` -ben a `sqrt(2-2) = 0`. Ehhez +3 -at hozzáadva, y = 3 lesz, x = 2 -ben.
Ezt bármelyik pontra meg lehet csinálni.
Tehát a végleges függvény egy gyök függvény lesz, ami el lesz tolva, és az eredeti (0, 0) pontja a (2, 3) pontba fog kerülni. Képzeletben rajzold be a koordinátarendszert a (2,3) pontba (úgy, hogy ott legyen az origó), és onnan rajzold meg a `sqrt(x)` függvényt.