Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Érvelés

5072
Napjaink leggyorsabban elérhető és legjelentősebb információforrása az internet. A mai diákok
számára is magától értetődő, hogy egy-egy témakör önálló feldolgozásához a világháló
különféle keresőprogramjait hívják segítségül. Az adatok sokaságából azonban első kattintásra
nem feltétlenül a fontos, valóban figyelembe vehető információ jelenik meg, egy témakör
árnyalt és szakszerű feldolgozása több gondolati erőfeszítést, alaposabb kutatómunkát igényel.


Ön szerint a középiskolás korosztályt melyik internetes keresési stílus jellemzi? Inkább
megelégszik az elsőként megjelenő információkkal, vagy tovább vizsgálja az adott
témakört, keres és válogat a találatok között? Álláspontját 3-5, jól elkülöníthető érvvel
fejtse ki, hivatkozzon a felvezető szöveg valamely megállapítására és személyes
tapasztalatára is!

Segitene valaki érveket gyűjteni és értelmezni a feladatot?
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
érvelés
0
Középiskola / Magyar nyelv

Válaszok

3
Az én véleményem: Inkább tovább vizsgálja az adott témakört, keres és válogat a találatok között.
Érvek:
"Az adatok sokasságából azonban első kattintásra
nem feltétlenül a fontos, valóban figyelembe vehető információ jelenik meg", tehát amit kiad válasznak az nem biztos, hogy a pontos formája annak ami nekünk kell, lehet, hogy az az adat elhanyagolható a mi esetünkben.
-"egy témakör
árnyalt és szakszerű feldolgozása több gondolati erőfeszítést, alaposabb kutatómunkát igényel." Tehát ez visszavezethető az előző válaszomra, miszerint ha valami olyan feladatról van szó, ahol részletes megoldást kérnek, akkor az több olvasást és keresést igényel azzal a témával kapcsolatban. Tehát nem elég, hogy ha 1-2 mondatos választ megnézel és leírsz megoldásnak, amiben nincs benne a lényeg.
- Az én személyes tapasztalatom, hogy inkább jobban utána járok a dolgoknak, mert nem biztos, hogy amit először kiad az jó is. Én többször, sokszor más oldalakon is olvasok azzal a témával kapcsolatban, mielőtt bármit is írnék. Utána pedig megfogalmazom, a saját szavaimmal és összegzem amiket olvastam.
-Ugyanakkor ahány ember, annyi gondolkodás.Ha mondjuk olyan dologról van szó, ami gondolkodást igényel, akkor sok helyen másképpen lehet leírva az adott dolog. lehet, hogy elsőre amit kidob abban a nehezebb módját írják le, bonyolultabb szavakkal esetleg, de ha utána olvasol akkor megtalálhatod a könnyebb választást, ami ugyanazt mondja el neked amit keresel, de jobban megérted.

Most hirtelen ennyi jutott eszembe. Remélem nem túl bénák az érveim és tudtam segíteni.
2

Szerintem ez nagyban függ a diákoktól. Mert középiskola és középiskola, osztály és osztály, diák és diák között is nagy különbség van. Sőt a tantárgy is sokat számít.
Szerintem az első találatnál megelégednek beírják az első wikipédia által vagy más oldal által kidobott megoldást és késznek tekintik a feladatot, örülnek hogy gyorsan meglettek vele, lehet mást csinálni a fennmaradó időben. ugyanígy bármely életkörülménnyel kapcsolatos dologban, megelégszenek az első találattal.
DE, ha a diákokat már korában megtanították a tudatos keresésre, korábban már volt komolyabb keresési feladatuk, tudják hogy mivel jár a félinformációk felhasználása és törekednek arra hogy helyesen írják le akkor több időt fognak eltölteni a jó oldalak kikeresésével. Fontos szempont még, hogy mennyire érdeklő őket a tárgy, mennyire aktívak maguk a diákok az órákon, mennyire motiváltak tudnak lenni. Ha valami hétköznapi témakörben keresnek, akkor sokat segíthet nekik a korábban szerzett tapasztalataik amelyek segíthetik a pontos és igaz információk kiszűrését.
2

De, ha csak magadból indulsz ki, te is épp egy ilyen helyen kérsz másoktól megoldást, ahelyett, hogy körbejárnád a témát :)
0