Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Fordítás

248
This article looks at the recent history of the sociology of education and draws lessons about the future from that review. Beginning with a consideration of the reorientation of sociology of education in a hostile political context, it analyses recent official attacks on sociologically-informed research in education. This paper locates this reorientation in the changing relationship between sociologists of education and policy-makers since the 1960s. In so doing, it documents briefly the shift towards neo-Marxist critiques of education as a vehicle for maintaining and sustaining inequality, and the subsequent dismissal of sociology of education by policy-makers. The ways in which theoretical debates within the main discipline have affected the direction of work in the sub-discipline are also considered. Finally, we explore the possibilities for sustaining and supporting sociology of education as a key arena for the maintenance of a narrative of modernity while accommodating more recent movement towards a recognition of complexity, contingency and subjectivity.
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Felsőoktatás / Idegen nyelv

Válaszok

1
Ez a cikk az oktatás szociológiájának közelmúltbeli történetét vizsgálja, és ebből az áttekintésből levonja a jövőre vonatkozó leckéket. Az oktatás szociológiájának egy ellenséges politikai környezetben történő újraorientációjának mérlegelésével elemezte az oktatás szociológiailag megalapozott kutatásainak közelmúltbeli hivatalos támadásait. Ez a cikk az 1960-as évek óta az oktatás szociológusai és a politikai döntéshozók közötti változó kapcsolatokban találja ezt az átértékelődést. Ennek során röviden dokumentálja az oktatás neomarxista kritikáira való átállást, mint az egyenlőtlenség fenntartásának és fenntartásának eszközét, majd az oktatás szociológiáját a politikai döntéshozók által ezt követõen elutasították. Azt is figyelembe vesszük, hogy a fő tudományágon belüli elméleti viták miként befolyásolták az alfegyelem munka irányát. Végül megvizsgáljuk az oktatás szociológiájának fenntartásának és támogatásának lehetőségeit, mint a modernitás narratívájának fenntartásának kulcsfontosságú színterét, miközben alkalmazkodni tudunk a legújabb mozgalomhoz, amely a komplexitás, a kontingencia és a szubjektivitás felismerése felé vezet.
0