Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!
Fordítás
Sipka Gergő{ Tanár } kérdése
248
This article looks at the recent history of the sociology of education and draws lessons about the future from that review. Beginning with a consideration of the reorientation of sociology of education in a hostile political context, it analyses recent official attacks on sociologically-informed research in education. This paper locates this reorientation in the changing relationship between sociologists of education and policy-makers since the 1960s. In so doing, it documents briefly the shift towards neo-Marxist critiques of education as a vehicle for maintaining and sustaining inequality, and the subsequent dismissal of sociology of education by policy-makers. The ways in which theoretical debates within the main discipline have affected the direction of work in the sub-discipline are also considered. Finally, we explore the possibilities for sustaining and supporting sociology of education as a key arena for the maintenance of a narrative of modernity while accommodating more recent movement towards a recognition of complexity, contingency and subjectivity.
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Felsőoktatás / Idegen nyelv
Válaszok
1
Barbi
megoldása
Ez a cikk az oktatás szociológiájának közelmúltbeli történetét vizsgálja, és ebből az áttekintésből levonja a jövőre vonatkozó leckéket. Az oktatás szociológiájának egy ellenséges politikai környezetben történő újraorientációjának mérlegelésével elemezte az oktatás szociológiailag megalapozott kutatásainak közelmúltbeli hivatalos támadásait. Ez a cikk az 1960-as évek óta az oktatás szociológusai és a politikai döntéshozók közötti változó kapcsolatokban találja ezt az átértékelődést. Ennek során röviden dokumentálja az oktatás neomarxista kritikáira való átállást, mint az egyenlőtlenség fenntartásának és fenntartásának eszközét, majd az oktatás szociológiáját a politikai döntéshozók által ezt követõen elutasították. Azt is figyelembe vesszük, hogy a fő tudományágon belüli elméleti viták miként befolyásolták az alfegyelem munka irányát. Végül megvizsgáljuk az oktatás szociológiájának fenntartásának és támogatásának lehetőségeit, mint a modernitás narratívájának fenntartásának kulcsfontosságú színterét, miközben alkalmazkodni tudunk a legújabb mozgalomhoz, amely a komplexitás, a kontingencia és a szubjektivitás felismerése felé vezet.