Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Az idő és a távolság legyőzése.

987
Igaz vagy hamis?!

Németország vasútvonalak hossza Az 1840-es évektől 1900-ig a tízezres én nőtt: ?

A 19. Század végén már fel emelkedtek az első repülőgépek: ?

Már az ókorban is léteztek időnk mérésre alkalmas eszközök: ?

A 20. Század elején szabályozták a gépkocsivezetést: ?

Az autó nem válhatott közkedvelt cikké, mivel gyártása drága és időigényes volt: ?

A morzejelek forradalmasitották és meggyorsították a munkákat: ?

Az első benzinnel működő járművet Henry Ford készítette : ?

19. Század eleji gőzmozdonyok utódai a századvégi villanymozdonyok: ?

A rádióhullámok kifejlesztésével vezetékek nélkül lehetett információt továbbítani: ?

A 20. Században a mindennapok részévé vált az újságolvasás, Színház és mozilátogatás: ?




Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Általános iskola / Történelem

Válaszok

1
Néhányra a válasz (egyébként a google segít)

Németország vasútvonalak hossza Az 1840-es évektől 1900-ig a tízezres én nőtt: ?
Hamis
Németország-ban a teljes vasúthossz (41 896 km), amelynek 80%-a elkészült 1880-ra
De tételezzük fel, hogy a teljes vonalhossz elkészül...
1840 előtt egy 6 és egy 100 km-es vasúttal rendelkezett Németország
Ha a teljes hosszat elosztjuk 106-tal
41896/106=395.24-at kapunk, amely messze áll a 10 000x-estől
Egyébként a 10 000x-es még akkor sem működik, ha kivesszük a Lipcse-Drezda (100 km-es vasutat)
itt érdekes képet találunk a vasútvonalak összehasonlítására
https://www.zum.de/whkmla/sp/0910/csj/csj1.html#iv


Már az ókorban is léteztek időnk mérésre alkalmas eszközök: ? - igaz
Homokórák, vízórák.

A 19. század végén már emelkedtek az első repülőgépek
Hamis - az első mai értelemben vett repülőgépet 1903-ban a Wrigth fivérek készítették...

Az autó nem válhatott közkedvelt cikké....
A Ford-T modell árainak alakulás
1909 10666 $ 825 $ 23.005 A túraautó 850 dollár volt.
1910 19050 $ 900 $ 24,200
1911 34858 680 $ $ 18.285
1912 68773 $ 590 $ 15.318
1913 170211 525 $ $ 13.309
1914 202667 $ 440 $ 11.006 A költségvetési év csak tíz hónap volt hosszú, mivel a befejezési dátum szeptember 30-tól július 31-ig változott
1915 308162 390 $ $ 9659
1916 501462 345 $ $ 7943 [57]
1917 735020 500 $ $ 9778
1918 664076 500 $ $ 8329
1919 498342 500 $ $ 7226
1920 941042 395 $ $ 4940 Termelés az 1920 pénzügyi évre (1919 augusztus 1-jétől 1920. július 31-ig). Az ár márciusban 550 dollár volt, de szeptemberre esett
1920 463451 395 $ $ 4940 Termelés a naptári év mérlegében, augusztus 1. és december 31. között. Az „1920” termelés (17 hónap) = 1 404 493
1921 971610 $ 325 $ 4565 Az ár júniusban 370 dollár volt, de szeptemberre esett
1922 1301067 $ 319 $ 4775
1923 2011125 $ 364 $ 5353
1924 1922048 $ 265 $ 3874
1925 1911705 $ 260 $ 3714 A túraautó 290 dollár volt
1926 1554465 360 $ $ 5095
1927 399725 360 $ $ 5192
Az utolsó oszlop adatai segítenek mai értéken megítélni az akkori árakat...
Épp ezért volt a T-modellnek az autó elterjedésében nagy szerepe
Másik érdekesség:
https://youtu.be/v-5Ts_i164c
1903 London
Továbbá
http://www.lovasok.hu/index-archive.php?i=68253

Az első benzinnel működő járművet Henry Ford készítette - hamis

19. szd. eleji ... - hamis

A rádióhullámok kifejlesztésével vezetékek nélkül lehetett információt továbbítani: ?
-ez igaz kell legyen

A morzejelek forradalmasították és meggyorsították a munkákat:
Részben igaz...
Távközlést fejlesztette, létrehozott egy sor új munkaformát, munkahelyet...
De hogy minden területen jelentősége lenne, az hamis...
Azt hiszem a távközlésre cserélve lesz igaz az állítás (a kérdés pontatlan....)
Módosítva: 4 éve
1