Ezek szerint Domma megoldása nem született meg!
https://ehazi.hu/q/20262
Hány kitűnő volt?
1. Kell egy segédoszlop (mondjuk az `L`). Abba számold ki mindenkinek az átlagát (`=átlag($D2:$K2)`)
2. Számold össze, hogy hány olyan tanuló van, akinek 5-ös az átlaga (`=darabteli($L$2:$L$777;5)`) [60 db]
Melyik évben születtek a legtöbben?
1. Csinálj egy segéd táblázatot, a sorokba sorold fel a születési éveket(83tól 71-ig), mondjuk az N15-ös cellától kezdődően.
2. Az értékek mellé számold ki, hogy hány darab van belőlük (`=darabteli($C$2:$C$777;$N15)`)
['83-9db, '82-25db, '81-33db, '80-49db, '79-66db, '78-102db, '77-111db, '76-117db, '75-124db, '74-99db, '73-36db, '72-4db, '71-1db]
3. Ellenőrzésképpen ha összeadod az eredményeket ki kell jönni az tanulói létszám. Ha nem jön ki, akkor meg kell keresni, hogy hol a hiba)
Melyik volt a legnehezebb ill. legkönnyebb tantárgy?
1. Számold ki a tantárgyak átlagát (`=átlag(D$2: D$777)`) [Töri a legkönnyebb, földrajz a legnehezebb]
Melyik tárgyból született a legtöbb hármas?
1. Számold meg a jegyek között a hármasokat (`=darabteli(D$2: D$777;3)`) [Földrajz]
Aki két tárgyból kapott egyest, az nem pótvizsgázhat. Hány ilyen tanuló van?
1. Szúrj be egy oszlopot az M oszlophoz.
2. Ebbe az oszlopba számold ki a tanulónkénti egyesek számát (`=darabteli($D2:$K2;1)`)
3. Az eredmények alatt számold össze azokat, akiknél ez az érték nagyobb 1. (`=darabteli($M$2:$M$777;''>1'')`) [23]
Azok a tanulók, akiknek az átlaga 3,75-nél jobb és matekból 5-öst kaptak, külön dícséretben részesülnek. Jelöld meg, hogy kik ezek.
1. Én a feltételes formázást választanám.
2. Jelöld ki az $A$2:$A$777 mezőt
3. A feltételes formázásnál a képlete a következő lesz (`=és(L2>=3,75;h2=5)`), a formátumot rád bízom
Ha valami nem világos szóljál.