Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Algebra

406
Sziasztok ezeket nem értem..
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Általános iskola / Matematika

Válaszok

2
Megoldom az elsőt, az alapján a többinek mennie kell;
Arra hajtunk, hogy az a²+b² és az a*b valahogyan megjelenjen, mert ezek értékét tudjuk. Az első esetben nincs nehéz dolgunk, csak kibontjuk a zárójelet:

`(a+b)² = a² + 2ab + b² = a²+b²+2ab`, itt megjelent a²+b² és a*b is, ezeket leváltjuk az értékeikre, így 4+2*1=6-ot kapjuk, ennyi lesz a végeredmény.
0

Pedig az az egyszerűbb; az

`a-2/a=√3` egyenlet egy egyismeretlenes egyenlet, ami ráadásul másodfokúvá válik, ha rendezzük, így `a` értéke meghatározható belőle, és azt kapjuk, hogy

`a=1/2*(√3±√11)`, innentől nincs más dolgunk, mint a kifejezésekben `a` helyére beírni a kapott értékeket. Ennek hátránya az, hogy ezzel a "csúnya" számmal kell végigszámolni, ami nem túl kellemes, de megoldható.

Másik megoldás, hogy az eredeti egyenletet négyzetre emeljük, ekkor ezt kapjuk:

`(a-2/a)²=3`, vagyis
`a²-4+4/(a²)=3`, erre
`a²+4/(a²)=7` adódik.

Hasonlóan megy a másik esetben is, tehát először 3. hatványra emeljük az egyenletet, és abból számolunk tovább.
0