Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Mértan!!

276
Országos mintatétel.
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Általános iskola / Matematika

Válaszok

1
Csinálj rajzot. (Nem kell szerkeszteni, csak kézzel rajzolni.)
Hoszabbítsd meg a BC oldalt az A irányában (felfelé), aztán rajzolj A-ból merőlegest rá. Legyen a merőleges és a meghosszabbított BC metszéspontja az M pont. Az a) kérdés az AM szakasz távolsága.

Nézd az ABM háromszöget.
Ez egy derékszögű háromszög (hisz merőlegest rajzoltál). Az ABM szög pedig váltószög DAB-vel, hisz BC párhuzamos DA-val (mert a rombusz szemben lévő oldalai párhuzamosak).
Meg van adva, hogy a DAB szög 30°, vagyis az ABM szög is 30° (váltószögek).
Még mindig az ABM háromszöget nézzed, eddig azt tudjuk, hogy egyik szöge derékszög, a másik 30°. Akkor a harmadik 60° (mert a szögek összege 180°).
Írd be a rajzba ezeket a szögeket.

A 30-60-90 fokos háromszög egy ismert speciális háromszög! Ugye tanultátok? Ha az átfogója (ami most az AB szakasz) x, akkor a 30°-os szöggel szemközti befogója x/2. Ugye látod?
Vagyis AM=x/2. Ez az a) válasz.

b)
A teljes rombusz területe alap szorozva magassággal: BC·AM.
A nem satírozott rész ennek fele, az a 48 m².
Ebből most már ki tudod számolni x-et.

c)
`(48\ m^2)/(25\ cm^2)`
A 25 cm²-t át kell váltani m²-be osztás előtt, csináld meg.
0