Te próbáltad megérteni a kérdést? A 45 Celsius fok az mekkora szög? Nagyon meleg szög?
Nem tudom, hogy hogyan tanultátok... tanultatok-e törésmutatót, vagy csak sebességeket.
Ha volt törésmutató, akkor így megy ahogy leírom, ha nem volt, akkor hagyd ki az elejét és ugorj rögtön egy bekezdést a (*)-ig
Szóval ha tanultatok törésmutatót:
Meg kellene tanulnod azt a képletet, hogy
`(sin\ α_1)/(sin\ α_2)=n_(21)`
Úgy tanultátok valószínű, hogy Snellius–Descartes-törvény, de lehet, hogy csak úgy, hogy törési törvény.
Az `n_(21)` szám a törésmutató, a második közegnek az elsőre vonatkoztatott törésmutatója. Amit kell még tudni, az az, hogy
`n_(21)=v_1/v_2`
vagyis hogy a törésmutató az az egyes közegekben való terjedési sebességek hányadosa.
(Lehet, hogy `v_1` és `v_2` helyett `c_1` és `c_2` volt a sebességek jele nálatok...)
A fenti kettő képletet összerakva jön ki a sebességes képlet:
(*) Vagy ha törésmutatót nem is tanultatok, akkor ezt a képletet tanultátok:
`(sin\ α_1)/(sin\ α_2)=v_1/v_2`
Kellene rajzolnod egy ábrát is. Olyasmi kellene, mint ez:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f1/Snells_law2-hu.svg
Csak alulról a vízből jön a hullám és felfelé megy, szóval tükrözni kell a képen a vonalakat.
`v_1=340 m/s` a hangsebesség levegőben
`v_2=1450 m/s` a hangsebesség vízben
`α_1` a törési szög a levegőben
`α_2=45°` a beesési szög a vízben
`(sin\ α_1)/(sin\ 45°)=(340)/(1450)`
`sin\ α_1 = sin\ 45°·(340)/(1450)`
Ebből számold ki `α_1` értékét a számológépeddel, aztán vond ki egymásból a szögeket. Kijön, hogy mennyivel változik meg a hang terjedési iránya.