Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Valaki tudna ebben segíteni?

336
Sürgős. Előre is köszönöm.
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Középiskola / Matematika

Válaszok

1
1.) Párhuzamos szelők tétele alapján a következő azonosságot ismerjük:
5 úgy aránylik a 8-hoz (5+3), mint a 2x a 3x+2-höz (2x+x+2)!
Innen felírva az egyenletet:
5/8=2x/(3x+2) => x=10!
2.) A feladat leírását olvasva egy kicsit tanácstalan vagyok! K az A csúcshoz tartozó szögfelező és az a oldal közös pontja?
Ha ez igaz, akkor itt is felírható:
4/5=b/c és ismerve c-b=5 cm => 4/5=b/(5+b)! Keresztbe szorozva és rendezve: b=20, c=25
3) Itt is a párhuzamos szelők tételét kell alkalmazni:
Ismerjük az LM/LF arányát (3/2) és KM szakasz hosszát (6 cm)
Felírva az összefüggést: LF/LM=EF/KM! LF/LM=2/3. EF=x
2/3=x/6 => x=4!
4) A probléma az előzőekhez hasonlóan oldható meg (párhuzamos szelők tétele):
Az átló metszéspontja által meghatározott szakaszok aránya megegyezik a trapéz alapjainak arányával.
Vagyis 7/11=c/a (ahol a és c a trapéz alapjai)
Azt is tudjuk, hogy a-c=16cm => a=16+c
Tehát 7/11=c/(16+c)! Keresztbe szorozva és átrendezve c=28 (cm), a=44 (cm)

Plusz olvasnivaló:
https://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A1rhuzamos_szel%C5%91k_t%C3%A9tele
0