Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Valószínűségszámítás

311
Egy számítógépes játékban egy őserdőből kell megtalálni a kivezető utat. A játék úgy van beprogramozva , hogy az erdő egyik területén 0,7 valószínűséggel megcsípi a játékost egy mérges pók, ezért amíg nem találja az ellenszert, addig csak lassabban tud tovább haladni. András a játék során 5 alkalommal tévedt erre a területre. Mennyi a valószínűsége, hogy :
a, egyszer sem csípi meg a pók
b, legfeljebb 1X csípi meg a pók?
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Középiskola / Matematika

Válaszok

1
a.)
Annak a valószínűsége, hogy egyszer sem csípi meg a pók: `"P"=((5),(0))*"0,7"^0*"0,3"^5=color(red)("0,243" \ %)`


b.)
Annak a valószínűsége, hogy pontosan egyszer csípi meg a pók: `"P"=((5),(1))*"0,7"^1*"0,3"^4="2,835" \ %`


Tehát annak a valószínűsége, hogy legfeljebb egyszer csíp meg a pók: `"P"="0,243" \ %+"2,835" \ %=color(red)("3,078" \ %)`


A feladatot fehér színnel oldottam meg amennyiben megoldásnak jelölöd a válaszom elérhetővé teszem számodra a megoldást. Egyéb esetben természetesen nem áll módomban közzétenni. Előre is köszönöm :)
Módosítva: 9 hónapja
0