Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!
Keresd meg
evakovacs897
kérdése
138
a,b,c válasz a jó?
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Általános iskola / Matematika
Válaszok
3
VF{ Informatikus }
válasza
(Ez nem válasz, hanem hozzászólás a kérdéshez.)
Ha jól tippelek, akkor lemaradt a kép…
0
evakovacs897:
Köszönöm,h irt
4 hónapja0
evakovacs897
válasza
Csatoltam képet.
0
Még nem érkezett komment!
VF{ Informatikus }
megoldása
Az ilyen feladatokkal kapcsolatban mesélte el annak idején a számtan tanárunk, hogy a középkorban az uralkodónak tett szolgálatokat úgy jutalmazták, hogy a kitüntetett annyi földet kapott amennyit egy nap alatt körül tudott szántani.
Matematikailag ez egy négyszög alakú terület volt, aminek a kerülete adott volt, viszont az alakját ügyesen kellett megválasztani, hogy a területe a legnagyobb legyen. Szemléltetésként a csatolt ábrán minden négyszög kerülete ugyanakkora, viszont a területe annak a legnagyobb, amelyik legközelebb áll a négyzethez. Azaz a négyszög két oldalhossza egyenlő.
Az elv ebben a feladatban hasonló, vagyis a két szám szorzata akkor a legnagyobb ha a két szám közti különbség a legkisebb.
Mivel a feladat megfogalmazása nem zárja ki, hogy a két szám egyenlő legyen, ezért páros összeg esetén a legkisebb különbség a `0`.
a) `12 // 2 = 6, maradék \ 0`, tehát a két szám a `6` és a `6`, a szorzatuk pedig `6 * 6 = 36`
b) `20 // 2 = 10, maradék \ 0`, tehát a két szám a `10` és a `10`, a szorzatuk pedig `10 * 10 = 100`
c) `50 // 2 = 25, maradék \ 0`, tehát a két szám a `25` és a `25`, a szorzatuk pedig `25 * 25 = 625`
(Ha valamelyik összeg páratlan volna, azaz a maradék 1 lenne, azt hozzá kellene adjuk a két szám egyikéhez.)
1
evakovacs897:
Köszönöm a leirást, bárcsak ezeknél a szöveges feladatoknál érteném,h.hogy kezdjek neki.Sajnos nem értem egyes szöveges feladatokat
4 hónapja0