Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Adottak

80
Csatoltam képet.
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Általános iskola / Matematika

Válaszok

1
Nem igazán értem mi a feladat értelme. Hacsak az nem, hogy a tanuló eszébe juttassa, hogy a törtek szorzása is asszociatív.

a)
`a/b * (c/d * e/f) = (a/b * c/d) * e/f = 5/8 * 4/15 = (5 * 4) / (8 * 15) = 20 / 120 = 1 / 6`

b)
`(a/b * c/d) * e/f = a/b * (c/d * e/f) = 6/7 * 21/36 = (6 * 21) / (7 * 36) = 126 / 252 = 1 / 2`



Bár az is lehet, hogy azt várják el, hogy szorzás előtt egyszerűsítsd a szorzandókat.

a)
`a/b * (c/d * e/f) = (a/b * c/d) * e/f = color(green)cancel(color(black)5)^color(green)bb1/color(blue)cancel(color(black)8)^color(blue)bb2 * color(blue)cancel(color(black)4)^color(blue)bb1/color(green)cancel(color(black)15)^color(green)bb3 = 1/2 * 1/3 = (1 * 1) / (2 * 3) = 1 / 6`

b)
`(a/b * c/d) * e/f = a/b * (c/d * e/f) = color(green)cancel(color(black)6)^color(green)bb1/color(blue)cancel(color(black)7)^color(blue)bb1 * color(blue)cancel(color(black)21)^color(blue)bb3/color(green)cancel(color(black)36)^color(green)bb6 = 1/1 * 3/6 = 3/6 = 1/2`
0