Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Oszthatóság

161
Oszthatosagot vesszuk, viszont en jo darabig nem tudok meg az iskolaba menni, ezt egy osztalytarsamtol kaptam aki szinten mastol kapta. Valaki el tudja magyarazni, hogy hogyan jott ki a megoldas? Meg hogy mert pont 8 es 3? Vagy az a feladat szovegeben lett volna benne, amit ugye nem tudok, hogy mi lehetett? Koszonom a segitseget
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
oszthatóság
0
Középiskola / Matematika

Válaszok

1
A feladat x és y meghatározása volt. A feladatban csonkán adták meg a számot (a fölötte lévő vonal jelzi, hogy egy számról van szó), ami osztható 24-gyel. A 24-gyel való oszthatóságra nincsen egyértelmű szabály ezért az órán visszavezették valami ismerősre. 24=8×3
Azért pont 8-ről és 3-ról van szó, mert relatív prímek azaz nincsen közös osztójuk 1-en kívül. (Ezért nem bonthatnánk a feladatban 24-et 6-ra és 4-re.)
A legegyszerűbb az ha y-nal kezdünk. -> Egy szám akkor osztható 8-cal, ha a szám utolsó 3 számjegyéből képzett szám osztható 8-cal. Ha végigvesszük a lehetőségeket 0-tól 9-ig, akkor kiderül h y 0 és 8 lehet.
Egy szám akkor osztható 3-mal, ha a számjegyek összege osztható 3-mal. Ezért először y=0-ra nézve összeadjuk a számjegyeket és ekkor kapjuk meg 12+x-et. Tehát ha y=0 akkor x=3, 6, 9 ->y=8-ra nézve ugyanezt végezzük el.

Remélem tudtam segíteni :)
2