Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Matek, Pitagoras tétel

619
TZ-t írunk és ezt a feladatot nagyon nem értem mit is kellene vele kezdeni, pitagoras tételt kellene valahogy felírni rá.
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
Matematika, pitagorastetel, 8osztály, kotel, számolás
0
Általános iskola / Matematika

Válaszok

1
Azt jól írtad a háromszögnél, hogy az alapja 12 méter, nem kellett volna áthúzni. A tanár azért húzta át, mert annak csak a fele az érdekes... mindjárt magyarázom, miért.

A háromszög magassága a kérdés, azt kell a legalacsonyabb tanulóval összehasonlítani. De a magasság nem 2 méter!!! A kötél hosszát toldottuk meg 2 méterrel, nem pedig 2 m magasra emeltük fel... A hosszabb kötél viszont tényleg 7m+7m.

A közepénél emeltük meg a hosszabb kötelet, ott érdekes a magasság. Mivel a közepénél van, a magasság felezi az alapot, vagyis az alap 6m+6m szakaszokra van bontva.

A magasság merőleges az alapra, vagyis van ott egy derékszögű háromszög, aminek az átfogója 7m, a két befogója pedig a magasság valamint 6m. Ezt a derékszögű háromszöget satírozta be a tanár, és odaírta azt is, hogy hol van a derékszög. Ez mind fontos.

Vagyis ilyenek a derékszögű háromszög oldalai:
a=6 m
b=magasság, ez a kérdés
c=7 m

Ezekre fel lehet írni a Pitagorasz tételt:

a² + b² = c²
6² + b² = 7²
b² = 7² - 6²
b² = 49 - 36 = 13

Minek a négyzete lehet 13?
3²=9 az kevés, 4²=16 az sok, vagyis a magasság valahol 3 és 4 méter között van;
Nem is fontos, pontosan mennyi, biztos, hogy nagyobb, mint a legalacsonyabb osztálytársad.

Csak annyit kell odaírj, hogy
b > 3 m
1