Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

SOS magyar nyelvtan 10. osztály

406
Gyűjtsd ki az intertextuális elemeket az alábbi verspárból!
Tóth Árpád: Meddő órán
Magam vagyok.
Nagyon.
Kicsordul a könnyem.
Hagyom.
Viaszos vászon az asztalomon,
Faricskálok lomhán egy dalon,
Vézna, szánalmas figura, én.
Én, én.
S magam vagyok a föld kerekén.

Csorba Piroska: A kesztyű - Tóth Árpád: Meddő órán
Magam alatt vagyok
Nagyon.
Lehullik a kesztyűm.
Hagyom.
Viaszos bőr marad ujjaimon,
Faricskálok: lomhán lenyuzom,
Béna, pesszimista-Pista én.
Én, én.
S ücsörgök a jelen fenekén.

1. Kiinduló elemek: ?
2. Közös elemek: ?
3. Újraírt elemek: ?
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
0
Középiskola / Magyar nyelv

Válaszok

1
1. Kiinduló elemek: Tóth Árpád: Meddő órán című verspárja.
2. Közös elemek:
A személyes "én" beszélő,
A könny/kesztyű hullásának motívuma,
A viaszos anyag (vászon/bőr) jelenléte,
A "faricskálok" jelző.
3. Újraírt elemek:
"Magam vagyok"/"Magam alatt vagyok" kifejezések változása,
"Vézna, szánalmas figura"/"Béna, pesszimista-Pista" leírás változása,
"S magam vagyok a föld kerekén"/"S ücsörgök a jelen fenekén" záró kifejezések eltérése.
1