Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!
Magyarország a két világháború között Témazáró dolgozat
csikos.matee2
kérdése
2579
Délután 18-ig kell leadnom a történelem témazárót,ezen múlik az hogy lehetek-e 4-es 3-as helyett
1. Az alábbi feladatban korabeli plakát és fotó látható. (3 pont)
Mit sugall Horthy személyével kapcsolatban a korabeli fotó és plakát?
Milyen eszközökkel kíván a szerző hatást gyakorolni?
Mire utalnak a vörös hullámok?
2. A Horthy-korszak ideológiája
Írja az idézetek mögötti, vagy a képek alatti pontozott vonalra a hozzá kapcsolható ideológiai elem betűjelét! Egy - elem két helyre is írható. Egy elem kimarad. (Elemenként 1 pont)
⦁ „A magyar jövedelemelosztás egyik legfájóbb tényezője az, hogy a nemzet szempontjából legértékesebb rétegek, a magyarság tömegei vannak a legalacsonyabb gazdasági színvonalon, míg a társadalom legjövedelmezőbb pozicióit a nemzet szempontjából értéket nem jelentő egyének foglalják el.”
(Hollós István 1940-ben megfogalmazott gondolatait idézi Ungvári Krisztián Romsics Ignác szerk.: A magyar jobboldali hagyomány 1900-1948.)
⦁ „Tetemre hívom itt a Duna partján a magyar fővárost: ez a város megtagadta ezeréves múltját, ez a város sárba tiporta koronáját, nemzeti színeit, és vörös rongyokba öltözött. Ez a város börtönre vetette, kiüldözte a hazából annak legjobbjait, és egy év alatt elprédálta összes javainkat.”
(Horthy Miklós beszéde: 1919. november 16.)
⦁ „Azon kincsek között, amelyek a magyar nemzetnek a nagy összeomlás után is megmaradtak, az első helyet foglalja el az a művelődési fölény, amellyel a magyar nemzet ma is bír az őt környező kelet európai népek felett. Nekünk szent kötelességünk, hogy ezt a művelődési fölényt megőrizzük, megtartsuk, s úgy, amint apáinktól átvettük, fiainkra is átszármaztassuk. A kultúra nem olyan kincs, amelyet puszta őrzéssel meg lehetne tartani. A művelődést minden egyes nemzedéknek verejtékes munkával kell újra és újra kiküzdenie s a nemzetnek is folyvást dolgoznia kell, hogy a maga művelődési szintjét fenntarthassa.”
(Klebelsberg Kunó, vallás- és közoktatásügyi miniszter. 1922)