Keresés

Keresendő kifejezés:

Toplista

Toplista
  • betöltés...

Segítség!

Ahhoz, hogy mások kérdéseit és válaszait megtekinthesd, nem kell beregisztrálnod, azonban saját kérdés kiírásához ez szükséges!

Programozás Pythonban

83
Egy átmulatott éjszaka után a részeg tengerész kitámolyog a kocsmából és a kikötő felé veszi az útját. A sok rum és a jó társaság megtette a hatását, fogalma sincs merre van az előre. Minden egyes lépése egy teljesen véletlenszerűen kiválasztott irányba történik. Milyen messze jut a matróz a kocsmától adott lépés után? (Két rész feladat van)

ELSŐ ESET:
-Az egyszerűség kedvéért vizsgáljuk azt az esetet, amikor a matróz minden lépése csak az x -tengely mentén történhet és a matróz mindig ugyanakkorát lép. Induljon a matróz az origóból. Egy lépés kiértékelése történjen úgy, hogy generálsz egy random számot a [0,1] intervallumon. Ha a szám nagyobb, mint 1/2 akkor adj a matróz pozíciójához egyet (egy métert lépett a kikötő irányába), ha pedig kisebb, akkor vonj le egyet (egy métert lépett a városszéli erdő irányába). Legyen n a lépések száma a támolygás során. Az n darab lépés után a matróz megérkezik valahova. Tárold el ezt a számot és ismételd meg a játékot újra a nullából, összesen m-szer.
-Készítsd el a matróz támolygásának hisztogramját! (Azaz az adott m próbálkozásból n lépés után hányszor érkezett a kocsmától adott irányban x távolságra.) A hisztogram készítése során a [−n,n] intervallumot oszd 200 egyenlő részre. Ábrázoljuk a hisztogramot!

Ehhez a játékhoz legyen n=1000 és m=1.000.000 . (Vigyázat ez a futás akár 1 percig is eltarthat! Ne lepődj meg)

Kezdjük ebben a példában a notebookot a %pylab inline utasítással!

MÁSODIK ESET:
most a matróz léphessen egy síkon tetszőleges irányba és tetszőleges nagyságút. A lépés irányát megadhatjuk egy véletlen szöggel az x−y síkon, a lépés nagysága pedig legyen véletlenszerűen választva a [0,1] intervallumból de Gauss-eloszlás alapján.(https://en.wikipedia.org/wiki/Normal_distribution) (Ha nem tudod hogyan kell normál eloszlású véletlenszerű számot generálni pythonban, akkor klikk ide: https://www.google.com/search?biw=1853&bih=1020&sxsrf=ACYBGNSgFslUdTCCR1wHCdMlmtaP_upo0w%3A1573741343140&ei=H2PNXfyeCM6urgSg_onICQ&q=how+to+generate+a+normal+distribution+random+number+in+python%3F&oq=how+to+generate+a+normal+distribution+random+number+in+python%3F&gs_l=psy-ab.3..0i22i30l3.6107.15215..15407...4.3..2.323.6800.5j46j0j1......0....1..gws-wiz.......0i71j0j0i203j33i160j0i13i30j33i22i29i30.krG0GW_DIEc&ved=0ahUKEwi8quet8-nlAhVOl4sKHSB_ApkQ4dUDCAs&uact=5)
Ezennel a játék célja az, hogy megállapítsuk, hogy adott lépésszám után milyen messze jut a matróz várhatóan a kocsmától! Engedjünk meg a matróznak egyre több lépést (eleinte csak 10-et, majd 20-at, egészen 1000-ig) és találjunk összefüggést a lépések száma és a kocsmától (origó) vett távolság között. Ábrázoljuk azt, hogy milyen messze jutott a matróz a lépések számának függvényében. Felismerhető valamilyen függvényalak?

Van valaki, aki tudna segíteni? Bocsánat, de eszméletlen hülye vagyok a programozáshoz, úgy, ahogy van, és fogggalmam sincsen, hogy mit kéne ezzel a feladattal kezdeni. Köszönöm a segítséget!!!
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
python, programozás, gauss, függvény, véletlen, pylab, numpy, Intervallum, hisztogram
1
Felsőoktatás / Informatika

Válaszok

0