Keresés


Toplista

Toplista
  • betöltés...

Magántanár kereső

Ha szívesen korrepetálnál, hozd létre magántanár profilodat itt.
Ha diák vagy és korrepetálásra van szükséged, akkor regisztrálj be és írd meg itt, hogy milyen tantárgyban!

Programozás Pythonban

598
Egy átmulatott éjszaka után a részeg tengerész kitámolyog a kocsmából és a kikötő felé veszi az útját. A sok rum és a jó társaság megtette a hatását, fogalma sincs merre van az előre. Minden egyes lépése egy teljesen véletlenszerűen kiválasztott irányba történik. Milyen messze jut a matróz a kocsmától adott lépés után? (Két rész feladat van)

ELSŐ ESET:
-Az egyszerűség kedvéért vizsgáljuk azt az esetet, amikor a matróz minden lépése csak az x -tengely mentén történhet és a matróz mindig ugyanakkorát lép. Induljon a matróz az origóból. Egy lépés kiértékelése történjen úgy, hogy generálsz egy random számot a [0,1] intervallumon. Ha a szám nagyobb, mint 1/2 akkor adj a matróz pozíciójához egyet (egy métert lépett a kikötő irányába), ha pedig kisebb, akkor vonj le egyet (egy métert lépett a városszéli erdő irányába). Legyen n a lépések száma a támolygás során. Az n darab lépés után a matróz megérkezik valahova. Tárold el ezt a számot és ismételd meg a játékot újra a nullából, összesen m-szer.
-Készítsd el a matróz támolygásának hisztogramját! (Azaz az adott m próbálkozásból n lépés után hányszor érkezett a kocsmától adott irányban x távolságra.) A hisztogram készítése során a [−n,n] intervallumot oszd 200 egyenlő részre. Ábrázoljuk a hisztogramot!

Ehhez a játékhoz legyen n=1000 és m=1.000.000 . (Vigyázat ez a futás akár 1 percig is eltarthat! Ne lepődj meg)

Kezdjük ebben a példában a notebookot a %pylab inline utasítással!

MÁSODIK ESET:
most a matróz léphessen egy síkon tetszőleges irányba és tetszőleges nagyságút. A lépés irányát megadhatjuk egy véletlen szöggel az x−y síkon, a lépés nagysága pedig legyen véletlenszerűen választva a [0,1] intervallumból de Gauss-eloszlás alapján.(https://en.wikipedia.org/wiki/Normal_distribution) (Ha nem tudod hogyan kell normál eloszlású véletlenszerű számot generálni pythonban, akkor klikk ide: https://www.google.com/search?biw=1853&bih=1020&sxsrf=ACYBGNSgFslUdTCCR1wHCdMlmtaP_upo0w%3A1573741343140&ei=H2PNXfyeCM6urgSg_onICQ&q=how+to+generate+a+normal+distribution+random+number+in+python%3F&oq=how+to+generate+a+normal+distribution+random+number+in+python%3F&gs_l=psy-ab.3..0i22i30l3.6107.15215..15407...4.3..2.323.6800.5j46j0j1......0....1..gws-wiz.......0i71j0j0i203j33i160j0i13i30j33i22i29i30.krG0GW_DIEc&ved=0ahUKEwi8quet8-nlAhVOl4sKHSB_ApkQ4dUDCAs&uact=5)
Ezennel a játék célja az, hogy megállapítsuk, hogy adott lépésszám után milyen messze jut a matróz várhatóan a kocsmától! Engedjünk meg a matróznak egyre több lépést (eleinte csak 10-et, majd 20-at, egészen 1000-ig) és találjunk összefüggést a lépések száma és a kocsmától (origó) vett távolság között. Ábrázoljuk azt, hogy milyen messze jutott a matróz a lépések számának függvényében. Felismerhető valamilyen függvényalak?

Van valaki, aki tudna segíteni? Bocsánat, de eszméletlen hülye vagyok a programozáshoz, úgy, ahogy van, és fogggalmam sincsen, hogy mit kéne ezzel a feladattal kezdeni. Köszönöm a segítséget!!!
Jelenleg 1 felhasználó nézi ezt a kérdést.
python, programozás, gauss, függvény, véletlen, pylab, numpy, Intervallum, hisztogram
1
Felsőoktatás / Informatika

Válaszok

0